МОЄ КРЕДО

Моє педагогічне кредо

Знай дитину, розумій дитину, поважай дитину, будь частиною життя дитини.

Досвід роботи


https://docs.google.com/presentation/d/1HWJ7EvRXP1aAg984IuxMgkOCmc2Fc6Sw6_wOf9QvzAM/edit?usp=sharing
Проблема над якою я працюю – це використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках хімії.

 Головна мета освіти - формування вільної, відповідальної, гуманної особистості, здатної до подальшого саморозвитку. Хімія — одна з найбільш гуманістично-орієнтованих природничих наук, оскільки її успіхи завжди спрямовані на задоволення потреб людства. Вивчення хімії в школі сприяє формуванню світогляду учнів і цілісної наукової картини світу, розуміння необхідності хімічної освіченості для вирішення повсякденних життєвих проблем, вихованню належної поведінки в навколишньому середовищі.
Саме тому організувати процес навчання необхідно так, щоб учні сприймали хімію як потрібну і важливу для життя науку, як частину світової культури, необхідну кожній освіченій людині для формування цілісної картини світу. Отже, навчання хімії тільки традиційними методами та підходами неефективне, тобто лише формування хімічної грамотності, навчання розрахунків, максимальне насичення теоретичних знань. Необхідним є створення умов для розвитку природної пізнавальної активності дитини та її самоствердження через нагромадження індивідуального досвіду. Саме тому важливою є роль учителя в розкритті можливостей нових комп'ютерних технологій. Вчитель повинен навчитися організувати навчально-виховний процес таким чином, щоб кожен учень мав змогу приймати участь у проектуванні свого власного розвитку та особистого зростання. Саме ІКТ є інструментом вчителя, а сучасні засоби –потужним інструментарієм навчального процесу.
Моя  ІКТ-компетентність  представлена як система компетентностей зі має інноваційні напрямки  діяльності, які я використовую під час проведення
уроків хімії. Це використання ІКТ для оформлення тематичного планування, створення презентацій, публікацій до уроку, для моніторингу свого предмету, проведенню лабораторних робіт віртуальної лабораторії,самоосвіти, позакласної роботи.
 Застосування програми PowerPoint дає можливість учителеві та учням складати презентації для організації інформаційної підтримки під час підготовки і проведення уроків хімії і в позакласній роботі. Ця методика передбачає використання на уроках хімії мультимедійного проектора. Презентація дає можливість вчителеві ілюструвати досліджуваний навчальний матеріал. Наприклад, під час вивчення тем «Найважливіші органічні сполуки», «Хімічний зв'язок і будова речовини  я використовую  електронний навчальний матеріал,відеофрагменти. Програма PowerPoint надає унікальну можливість демонстрації пропонованого матеріалу безперевантаження зорового простору учнів, фіксуючи їхню увагу лише на досліджуваному об'єкті, дозволяє розвивати і вдосконалювати пізнавальний інтерес і творчі здібності учнів.
У процесі вивчення  хімії я використовую такі форм роботи: доповіді, реферати, розробка та демонстрація творчих проектів. Використання Інтернету дозволяє учням розширити обсяг одержуваної інформації для самостійної  роботи.  На життя сучасного учня незалежно від нашого бажання, свідомості чи волі впливають нові інформаційні технології. Комп'ютерна грамотність та комунікативна освіченість школярів є компетенціями, що формуються тільки в умовах застосування інформаційно-комунікаційних технологій і забезпечують успішний результат у широкому спектрі освітньої діяльності. Методи і прийоми, що використовуються під час вивчення навчального матеріалу з хімії у формі презентацій, сприяє:
1. розширенню дидактичних можливостей уроку;
2. більш наочному поданню навчального матеріалу;
3. більш ефективному засвоєнню теоретичних основ хімії і практичному їх застосуванню, підвищенню інтересу до предмету через активізацію пізнавальної діяльності учнів ;
4. самовираженню та впливу на почуття й емоції учнів;
5. розвитку прийомів мислення: аналізу, синтезу,порівняння, узагальнення;
6. розвитку вмінь здійснювати обробку інформації у стислій формі і відтворювати інформацію;
7. формуванню інформаційної культури;
8. естетичному вихованню за рахунок використання комп'ютерної графіки, технології мультимедія;
9. надбанню досвіду використання інформаційних технологій в індивідуальній та колективній навчально-пізнавальній діяльності.
Використання презентацій у таких умовах забезпечує більш позитивний освітній результат.
Водночас презентації  створюю  до уроку сама, інколи учні при підготовці випереджувального матеріалу, або як супровід до захисту реферату.
 Використання презентацій у таких умовах забезпечує більш позитивний освітній результат. Так, наприклад, метод проектів із застосуванням мультимедійних презентацій я використла в рамках реалізації проекту «Роль хімії в житті суспільства». Під час підготовки й організації такого проекту в активну діяльність з освоєння і використання інформаційно-комунікаційних технологій включені як учитель, так і учні. Використання презентації дозволяє вчителеві мотивувати учнів на активну пізнавальну діяльність і забезпечити ефективну роботу зі створення проекту. Водночас учні використовують можливості PowerPoint для наочного подання результатів своєї проектної діяльності. Усе частіше у школах окрім, ставши звичайним, комп'ютера та відеопроектора з'являються інтерактивні дошки. Це безмежно розширює методичні можливості уроку, навчання, освіти, а вчителі можуть створювати власні конспекти уроків, спираючись на можливості інтерактивної дошки, самостійно готуючи відповідні програми, чи використовувати готові електронні ресурси. На звичайній дошці можливі записи тільки крейдою. На білій дошці можливі записи тільки фломастерами-маркерами кількох кольорів. Інтерактивна дошка може показувати зображення в кольорі (відео, анімації, слайди тощо), на ній можна робити записи також маркерами кількох кольорів, нажаль це для нас поки що тільки мрії. Учителі, які почали працювати з інтерактивними дошками  відзначають  стрімке підвищення інтересу учнів до навчання, до уроку. А відомо, що формування в учнів стійкого активного інтересу є визначальною проблемою сучасної шкільної освіти. Застосування ІКТ на уроках хімії вимагає попередньої підготовки вчителя, яка передбачає: вибір теми заняття; визначення необхідних для пояснення нової теми засобів навчання (комп’ютер, презентація, мультимедійний проектор, екран тощо) та їх підготовка до використання; визначення дидактичних функцій і місця кожного технічного засобу при вивченні теми; встановлення характеру можливої роботи учнів з КТ на уроці; вибір способу викладу навчального матеріалу на кожному етапі вивчення теми; використання ІКТ відповідно до плану заняття. ІКТ на уроках хімії виконують найрізноманітніші функції :
1.Замінюють викладача як джерело знань.
2.Конкретизують, уточнюють, поглиблюють відомості, які дає вчитель (таблиці, схеми, рівняння хімічних реакцій).
3.Є прямими об’єктами вивчення, дослідження (хімічні речовини, відео-досліди, предмети живої природи).
4.Виступають «посередником» між учнем і природою або виробництвом у тих випадках, коли їх безпосереднє вивчення неможливе або утруднене (препарати, моделі, доменні печі, виробництво кислот тощо).
5.Використовується для озброєння учнів уміннями та навичками – навчальними і виробничими (прилади, інструменти).
6.Є символічними (знаковими) засобами (графіки, діаграми,схеми).
Викорисовую ІКТ на різних етапах уроку під час вивчення нового матеріалу, як джерело інформації, наочний посібник. При відпрацюванні умінь і навичок, як тренажер, це може бути алгоритм. На уроці узагальнення, або повторення знань використовую таблиці, схеми. На етапі контролю знань тестові та творчі завдання записую на слайдах презентації. За допомогою інформаційно-комунікаційних технологій ми проникаємо в мікросвіт , адже як ми можемо побачити будову найменших структурних частинок речовини, будову ядра атома,  побачити досліди демонстраційні і лабораторні на екрані з речовинами, які є шкідливими, або просто їх немає в шкільній лабораторії , зрозуміти механізм явищ, а з допомогою Інтернету, віртуальної лабораторії,електронних посібників ми цю інформацію можемо побачити на екрані. Дійсно ІКТ у вивченні хімії використовується для унаочнення матеріалу,самостійної пізнавальної діяльність,естетики та емоційності уроку. Допомагають швидше  обробляти інформацію і здійснювати інтерактивний контроль знань. І тому слід сказати , що кожен урок у нашій школі просто немає можливості зробити з використанням хоча б комп'ютера та мультимедійної презентації, але це має багато переваг, тому що наші діти хочуть працювати і їм близька комп'ютерна технологія, тому урок з використанням ІКТ є для дітей цікавішим,надає більших можливостей для участі в навчальному процесі, розвиває мотивацію,вони починають розуміти складні ідеї завдяки більш ясної і динамічної подачі матеріалу,розвиває особистісні й соціальні навички; учні працюють творчо, стають впевненішими у собі. Для вчителя є свої переваги такого уроку:
є можливість демонструвати готові фрагменти уроку, в повному обсязі використовувати інформацію на CD та DVD дисках;
Зручно працювати з класом або групою учнів, дозволяє збільшити обсяг навчального матеріалу; надихає на пошук нових підходів до навчання, стимулює професійний ріст вчителя.
Підводячи підсумок слід сказати, в умовах формування відкритого інформаційно-освітнього простору ІКТ стають невід'ємним атрибутом навчального процессу; ІКТ відкривають можливості для вдосконалення діяльності вчителя за рахунок організації особистісно-орієнтованого навчання на вищому рівні;все це націлює вчителя на творчий пошук нових шляхів реалізації освітніх,виховних і розвиваючих цілей засобами ІКТ.
Висновок: Якщо допомогти дитині осягнути природу розумової діяльності і навчити дитину мислити, решту життя вона зможе вчитися самостійно.

6 коментарів:

  1. Думаю, що саме такий вчитель " бере промінчик світла і спрямовує його туди, де панує темрява".Успіхів Вам!

    ВідповістиВидалити
  2. Галина Малиновська22 грудня 2014 р. о 10:36

    Щиро дякую за знання, які Ви дали мені. З повагою Галя.

    ВідповістиВидалити
  3. Стефак Наталія22 грудня 2014 р. о 10:47

    Світлана Романівна, хочу подякувати Вам за свою дочку. Вибором своєї професії вона завдячує Вам.Щастя Вам, удачі та успіхів у Вашій такій непростій, але такій потрібній праці.З повагою Наталія Іванівна.

    ВідповістиВидалити
  4. Світлана Романівна,дякую вам за знання які ви мені дали і продовжуєте давати.Дуже вам дякую!!!

    ВідповістиВидалити
  5. За те, що ви – невпинне джерело науки,
    Хто струменем добра вливає в наші душі зміст життя,
    За те, що ми по світі йдемо впевнено і чесно,
    За часточку себе у нас і спокій в батьківському серці,
    За нас, хто виховані вашими зусиллями і хистом,
    Дяка й уклін від кожного пошани сповненого серця!

    ВідповістиВидалити